Amazon Klantendienst

Amazon Klantendienst

1-866-216-1072

De geschiedenis van Amazon
Amazon werd in 1994 opgericht door Jeff Bezos. Het Amerikaanse e-commercebedrijf is gevestigd in Seattle in de Verenigde Staten en was oorspronkelijk opgezet als verkooppunt van boeken. Dit is in de loop der jaren uitgebreid naar onder andere Blue-Ray, dvd’s, cd’s, kleding, sieraden. In de eerste jaren maakte het bedrijf enorme verliezen van ruim 42 miljoen dollar en pas in 2003 maakte het zijn eerste jaarwinst. Ondertussen is het bedrijf uitgebreid naar het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, China, Japan en Oostenrijk. Het bedrijf staat bekend om snelle, wereldwijde verzendingen, de Kindle en de online verkoop van boeken. Iedere klant van Amazon wordt uitstekend geholpen door de Amazon klantendienst, om zo te voldoen aan één van de doelen van het bedrijf: het tevredenstellen van zijn klanten. Wereldwijd had Amazon 154.100 werknemers in 2014 die helpen om dit doel te verwezenlijken.

De diensten van Amazon
Amazon heeft een uitgebreid aanbod aan webdiensten zoals opslag, analytisch, database, ontwikkelingsdiensten en applicaties die organisaties helpen om snelle diensten te geven voor lagere IT-kosten in combinatie met een uitstekende Amazon klantendienst. Daarom zijn er veel bedrijven die deze diensten aanbieden via mobiele- en webapplicaties, de ontwikkeling van spellen, gegevensverwerking en gegevensopslag, archief, opslag en overige. Via Amazon.com kunnen gebruikers veel verschillende producten kopen zoals software, videospellen, kleding, elektronica, voedsel, meubels, Kindle, speelgoed, sieraden, laptops en mobiele telefoons. Zelf USB-kabels worden op Amazon verkocht via Amazon Basics. Het bedrijf is de grootste aanbieder van clouddiensten ter wereld.

Amazon.com/help
De Amazon klantendienst is opgericht om de gebruiker uitstekend te helpen bij vragen en/of opmerkingen. Op de hulppagina van hun website, vindt de gebruiker een uitgebreid aantal categorieën om zo overzichtelijk hulp te bieden. De categorieën zijn onderverdeeld in bestellingen, betalingen, terugsturen en terugbetalingen, cadeaubonnen, rekeninggegevens en het beheer van adressen. Als het antwoord op de vraag niet teruggevonden kan worden in de veelgestelde vragen, dan kan de gebruiker de Amazon klantendienst contacteren via live chat, telefoon en e-mail.

E-mail, telefoon of chat
Als de gebruiker de pagina met contactgegevens bezoekt, wordt hij/zij gevraagd in welke categorie zijn vraag of probleem hoort. Het keuzemenu bestaat uit meerdere opties zoals problemen met aflevering, producten of kwaliteit, aanbiedingen, terugbetalingen en problemen met terugsturen. Hierna kan de gebruiker aangeven om welke aankoop het gaat. Zodra de details van de aankoop zijn herkend, geeft de Amazon klantendienst een oplossing of antwoord op het probleem of de vraag. Hiernaast is het ook mogelijk om Amazon te contacteren via de verschillende social mediakanalen. Zij beheren onder andere een Facebook- en Twitter account en een eigen Amazon blog.

Rate Amazon Klantendienst!
Rate this post

Comments

3 Responses to Amazon Klantendienst

  1. Norbert De Coninck schreef:

    SIIG Analog to Digital Audio Converter (CE-CV0111-S1) Value 69.99 USD. Received, but after 1h the converter stopped working. From Amazon Fulfillment Services in Lexington I received all necessary documents for returning the product. But the return cost would be much more than the refund. Since this device is clearly under guarantee do I have to pay for the shipping cost or is there a much cheaper way to handle this.
    Return Mailing Label code: D1JkXY0hRRMA
    Kind Regards

  2. Carine schreef:

    Beste,
    Kan u mij het emailadres doorsturen van de klantendienst Amazon.fr aub ?
    Dank u

  3. Bart schreef:

    Beste,

    waar kan ik de Live Chat van Amazon België vinden?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *