Belgacom Klantendienst

Belgacom Klantendienst

0800 55 800t

Belgacom – Geschiedenis en achtergrond
Proximus, ook wel bekend als Belgacom Mobile, is nu één van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in België. Twee grote concurrenten zijn Mobistar en BASE. In 1992 verving Belgacom het bedrijf RTT (Regie voor Telegraaf en Telefoon) en twee jaar hierna lanceerde het bedrijf Proximus. Belgacom vertrouwt Proximus toe aan Belgacom Mobile, maar behoudt zelf 75% van de aandelen. In 1997 wordt Belgacom International Carrier Services (BICS) in het leven geroepen, een carrier- en wholesale-afdeling. Het jaar hierna neemt het bedrijf Skynet over, een groot webportaal en de eerste internettoegangsleverancier. Ondertussen blijft BICS zich ontwikkelen en opent het in 2000 kantoren in Azië, Amerika, het Midden-Oosten en het Stille-Oceaangebied en in 2001 lanceert het haar mobiele aanbod. Het bedrijf krijgt in 2003 een gloednieuw logo en in 2004 doet het haar intrede op de beurs. Ook testen dit jaar honderden gezinnen voor het eerst Belgacom TV. In de aankomende jaren lanceert het Belgacom TV, het VDSL2-netwerk en PingPing en neemt het Telindus, Scarlet en Mobile-for over. In 2015 veranderen aandeelhouders de naam Belgacom definitief naar Proximus.

Gespecialiseerde informatie en diensten
Het telecombedrijf levert voornamelijk telefonie, internet, televisie en ICT-diensten op netwerkbasis. Klanten hebben overal toegang tot digitale diensten, data en multimedia-inhoud en genieten van vaste en mobiele netwerken van topkwaliteit. Door te investeren in toekomstvaste netwerken en innovatieve oplossingen proberen zij een fundament te leggen voor duurzame groei.

Belgacom Klantendienst
Voor informatie over het voormalige Belgacom product, kunnen klanten contact opnemen met de Belgacom Klantendienst. Verder kan de klant op de website van Proximus, in de footer, informatie vinden over de producten en diensten van Belgacom. Overigens kan men hier ook informatie vinden op veelgestelde vragen. Voor persoonlijke hulp kan de klant inloggen op MyProximus en Premium Club.
De Belgacom Klantendienst is bereikbaar via telefoon en e-mail. Vanuit België kunnen klanten het gratis nummer 0800 22 800 bellen en vanuit het buitenland kan dit naar +32 475 15 60 00. Van 08.00 tot 22.00 uur is de Belgacom Klantendienst te bereiken voor technisch vragen, met uitzondering op feestdagen. Heeft de klant een GSM verloren of is het gestolen, dan kan dit 24 uur per dag gemeld worden. Ontvangt de klant liever persoonlijk hulp, dan kan hij of zij een Proximus Center bezoeken.

Alternatieven om de Belgacom Klantendienst te bereiken
Klanten die vragen hebben of op de hoogte willen blijven van de laatste nieuwtjes, kunnen Belgacom Klantendienst ook bereiken via Social Media. Zij hebben accounts op Facebook, Twitter, YouTube en een eigen forum.

Rate Belgacom Klantendienst!
Rate this post

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *