ING Klantendienst

ING Klantendienst

02 464 60 04

ING – in het begin
ING Groep is een financiële instelling die wereldwijd opereert. Het is in 1991 ontstaan uit een fusie van Nationale Nederlanden en NMB Postbank Groep. Als snel werd de statutaire naam veranderd van Internationale Nederlanden Groep naar ING. Het hoofdkantoor staat in Amsterdam en het bedrijf had rond 2010 ongeveer 105.000 medewerkers en 85 miljoen klanten in meer dan 40 landen. Een groot netwerk van ING Klantendienst helpt de 85 miljoen klanten bij eventuele vragen en opmerkingen over de producten. Het bedrijf wordt als één van de grootste financiële diensten in de wereld beschouwd. Het heeft een inkomen van $150 miljard.

Dagelijks bankieren
Volgens een onderzoek zijn vorig jaar ongeveer 189,000 klanten van verschillende banken overgestapt naar ING. Een aantal diensten die ING aanbiedt, zijn creditcards, zichtrekeningen, internetbankieren en online betalingen die ondersteunt worden door een vriendelijke ING Klantendienst. Zichtrekeningen kunnen online worden beheerd, of de klant kan een van de filialen in het land bezoeken. De soorten zichtrekeningen zijn; gratis online rekening, klassieke rekening en jongerenrekening. De kredietkaarten die beschikbaar zijn, zijn ING Visa classic, Flexibele kredietkaart en de ING Master/Card Gold. Hiernaast geeft de bank mogelijkheid om thuis, op een smartphone en tablet in te loggen op zelf bankieren. Qua betalingen is het eenvoudig om eenmalige en terugkerende betalingen te verrichten via Zoomit, overschrijving en Doorlopende opdracht.

ING Klantendienst contacteren
De ING Klantendienst is beschikbaar voor verschillende diensten. Op de website kan de klant een gestolen of verloren kaart aangeven. Deze Klantendienst is altijd bereikbaar op het nummer 0032 70 344 344. De kaart wordt onmiddellijk geblokkeerd en een nieuwe wordt direct aangevraagd. Via de webpagina ‘Contacteer ons’ heeft de klant verschillende mogelijkheden om de ING Klantendienst te contacteren. De medewerkers zijn van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur te bereiken en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur op het nummer 02 464 60 01. Hiernaast is het mogelijk om hen een klacht, suggestie of vraag te sturen per e-mail. Een ING-medewerker neemt snel contact op. Als alternatief is het ook mogelijk om langs te gaan in een van de filialen van het bedrijf. Op de website kan de klant de dichtstbijzijnde filiaal vinden.

ING en social media
Particuliere en zakelijke klanten kunnen op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen door ING op social media te volgen. De ING Klantendienst blijft deze kanalen bijwerken. Zo is de ING te volgen op Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube.

Rate ING Klantendienst!
Rate this post



Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *