Renault Klantendienst

Renault Klantendienst

0344 335 0000

Renault – Passie voor het leven
Renault is de bekende, Franse fabrikant van personenauto’s, bedrijfswagens, tractoren, trucks en vliegtuigmotoren. Het concern is opgericht door Louis, Fernard en Marcel Renault. In 1899 richt hij het bedrijf Renault Frères op en produceert hij auto’s in de achtertuin van het landhuis van zijn vader. Het hoofdkantoor staat gevestigd in Boulogne-Billancourt (Parijs). In 2014 bedroeg de omzet van het bedrijf €41,1 miljard waarvan een winst werd gemaakt van €2,0 miljard. Tegenwoordig is het één van de grootste automobielfabrikanten in Europa. Het is een toonaangevende leider op de Europese markt. Sinds 2001 speelt het ook een grote rol in Formule 1. Het concern had in 2014 117.395 medewerkers waaronder de Renault klantendienst die voor een uitstekende service aan haar klanten zorgt.

Renault – de diensten
Om Belgische klanten tegemoet te komen, is de website beschikbaar in het Nederlands en Frans. Het Renault Gamma omvat personenwagens, bedrijfsvoertuigen, elektrische wagens, Initiale Parijs, Renault Sport Gamma en Renault Occasies. Hiernaast bieden ze garantie-uitbreidingen, servicecontracten, navigatie en multimedia, verzekeringen, diensten voor een elektrische wagens en bijstand. Het verlengen van garanties kan voor zowel nieuwe als tweedehandsauto’s en de servicecontracten zijn beschikbaar voor bedrijven en particulieren. De Renault klantendienst zal de klant hier graag bij assisteren.

Renault klantendienst contacteren
Om de Renault klantendienst te contacteren, kan de klant het nummer 078 05 11 15 bellen. Ook kan een e-mail gestuurd worden via het contactformulier op de website. Wil de klant graag een filiaal bezoeken, dan is het op de website mogelijk om de dichtstbijzijnde dealer op te zoeken. Renault is verder actief op Facebook en kan hier gevolgd worden door klanten die graag op de hoogte blijven van laatste ontwikkelingen.

Speciale aanvragen
Renault gaat graag een stapje verder voor zijn klanten. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om via de website een aanvraag in te dienen voor een proefrit. Hier kan de klant zelf het model aangeven, zijn contactgegevens en de beste tijd waarop de klant gecontacteerd kan worden. De Renault klantendienst zal de aanvraag behandelen en de klant contacteren. De klant kan een brochure naar wens aanvragen die per post verstuurd kan worden, of online gedownload. Ook hier kan de klant aangeven bij welk model de interesse ligt. Heeft de klant een mening of suggesties voor de website, dan moedigt Renault hen aan om dit met hen te delen. Zij willen ervoor zorgen dat de website optimaal aan de eisen van de klant voldoet.

Rate Renault Klantendienst!
3 (60%) 1 vote



Comments

One Response to Renault Klantendienst

  1. Alain Vliegen schreef:

    Geachte mevrouw, mijnheer.

    Ik heb een iets meer dan een jaar een Renault Trafic.Ik zat nog met nodige olie. Als ik rond de 20 000 km was zou mijn olie vervangen worden.

    Maar nu is er een grote onderhoud gedaan geweest. En heb de factuur moeten betalen van 239 Euro. Ik vin dat niet kunnen en zo graag een tegoed coming willen.

    Vriendelijke Groeten Alain Vliegen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *