BASE – Mobiele Telefoon Aanbieder
Sinds 1999 is BASE de derde operator voor mobiele telefonie op de Belgische markt. Het biedt zijn producten en diensten aan via BASE winkels, online en via indirecte kanalen. Op 31 december 2015 had BASE Company 3,2 miljoen klanten in België. Sinds 1 augustus 2013 is de officiële naam van het bedrijf BASE company. Sinds februari 2016 is Telenet de nieuwe eigenaar met een hoofdkantoor dat in Sint-Lambrechts-Woluwe gevestigd is. Hiervoor was het onderdeel van de Nederlandse Koninklijke KPN tot juni 2009. Het werd hierna onderdeel van de KPN Group Belgium en werd BASE enkel nog als merknaam gebruikt.
In 2015 sloeg BASE Company een nieuwe richting in en vestigde de aandacht op mobiel internet met de slogan ‘Go Mobile’. Ze namen de 45 verkooppunten over van ALLO Telecom. KPN meldde dat zij in april 2015 een akkoord hadden bereikt met Telenet voor overname. De verkoop is op 11 februari afgerond na goedkeuring van de Europese Commissie.
Producten en diensten
BASE Company gelooft dat de toekomst mobiel is en daarom werken zij aan het netwerk van de toekomst. Testen zijn al uitgevoerd met LTE-advanced waarbij snelheden van 250 Mbps zijn behaald. Het netwerk van BASE Company richt zich op kwaliteit, bereik en snelheid. Zij bieden klanten scherpe prijzen voor een uitstekende kwaliteit van het netwerk en een goede service. Zij zijn trots op de kwaliteit van hun telefonie (2G), de snelle dataverbinding (3G), het 4G-netwerk dat wordt uitgerold en dat zij als eerste operator in België een fieldtest heeft uitgevoerd met LTE-advanced.
BASE Klantendienst staat voor u klaar
Voor meer informatie over aanbiedingen, service en de nieuwste producten, kan een e-mail gestuurd worden naar de BASE Klantendienst wholesalesales@basecompany.be. Hier ontvangt u vrijwel direct een antwoord op uw vragen en informatie over nieuwe aanbiedingen. Het is ook mogelijk om partner te worden van BASE Company door aan te melden voor hun MVNO-programma. MVNO staat voor Mobile Virtual Network Operator en door aan te melden bij deze group kan het BASE-netwerk gebruikt worden om eigen producten en diensten te verkopen. Door een eigen account aan te maken op de BASE Webmail website http://www.basecompany.be, ontvangen klanten ook direct hulp.
Suggesties om BASE te contacteren
BASE Klantendienst helpt zijn klanten op verschillende manieren. Op de pagina ‘Contacteer ons’ worden verschillende klantendiensten aangeboden. Bekijk deze pagina om ervoor te zorgen dat u bij de correcte BASE Klantendienst terecht komt, zodat uw vraag zo snel mogelijk wordt beantwoord. Het is mogelijk om gratis contact op te nemen op het nummer 1999 en met andere toestellen is de BASE Klantendienst te bereiken op 0486 19 1999. Vanaf het buitenland kan naar het nummer +32 486 19 worden gebeld. Neem contact op met het support team door gratis naar 0800 20 487 te faxen. Het beste gedeelte is dat de BASE Klantendienst 24 uur per dag te bereiken is; er zijn dus geen openings- of sluitingstijden. Journalisten kunnen contact opnemen via de persdienst.
Veelgestelde vragen over Base Belgium
    Hoe kan ik meer gegevens gebruiken met mijn herlaadkaart?
Eerst moet je dit herladen voor minstens € 10. Dan krijg je een optelsom van MB’s voor elk nieuw tariefplan om gratis te surfen in België.
In het geval dat u uw gratis gegevens al hebt gebruikt en als u geen MB hebt voor mobiel internet, brengen ze u per MB in rekening. U kunt echter ook de optie Surf & mail activeren. Het bedrag van het gebruik wordt dan van uw beltegoed afgetrokken.
OPMERKING: de optie Surf & Mail vervalt standaard na 30 dagen. En als je ze nog steeds wilt behouden, moet je ze opnieuw activeren.
Klik hier om kaarten opnieuw te laden of klik op de link om credit- en gratis minuten-sms-gegevens te ontvangen
    Hoeveel moet ik betalen voor mijn BASE-app?
Als u een BASE-tariefplan hebt zonder mobiel internet en als uw pakket geen gegevens bevat, betaalt u wat u gebruikt. Maar u verbruikt niet meer dan een paar KB per sessie. U betaalt natuurlijk niets via een Wi-Fi-verbinding.
Open de link om mijn BASE-app te bezoeken.
    Hoe een gesprek naar een ander nummer op My BASE over te zetten?
Als u uw mobiele telefoonoproepen niet wilt beantwoorden, volgt u de onderstaande stappen; met oproepdoorschakeling van BASE kunt u eenvoudig al uw oproepen naar een ander nummer overbrengen.
Hier is hoe te gebruiken
U beslist eenvoudig wanneer u doorschakeling wilt activeren of deactiveren. Al uw oproepen kunnen worden doorgestuurd naar een mobiel nummer of een vast nummer in België.
Service activeren: u kunt deze service activeren met behulp van deze codes:
Als je niet antwoordt
Activeren: * 61 * [telefoonnummer] # [verzendknop]
Deactiveren: # 61 # [verzendknop]
Wanneer uw mobiele telefoon geen signaal ontvangt
Activeren: * 62 * [telefoonnummer] # [verzendknop]
Deactiveren: # 62 # [verzendknop]
Als je praat
Activeren: * 67 * [telefoonnummer] # [verzendknop]
Deactiveren: # 67 # [verzendknop]
Oproepdoorschakeling van alle oproepen
Activeren: * 21 * [telefoonnummer] # [verzendknop]
Deactiveren: # 21 # [verzendknop]
U kunt oproepdoorschakeling bovendien activeren en deactiveren via het menu van uw mobiele telefoon (hiervoor wordt u aangeraden de instructies in uw handleiding te volgen).
TIP: is uw voicemail ingeschakeld? Geen probleem. U kunt de oproepdoorschakeling eenvoudig activeren. Inkomende oproepen worden niet doorgeschakeld naar uw voicemail, maar naar het nummer dat u hebt ingevoerd.
Hoe kan ik mijn muziek delen met mijn Facebook-vrienden?
Klik op ‘Bestand’ boven in het menu
Klik op “Verbinding maken met Facebook”
Als u op deze manier toegang verleent tot Facebook, verschijnt er een bericht op uw Facebook-profiel dat u Spotify gebruikt.
Importeer je Facebook-vrienden van Spotify
Klik op de knop ‘Sociaal’ in de rechterbovenhoek (een pictogram met twee personen).
Klik op de namen van je Facebook-vrienden om de gedeelde afspeellijsten van je vrienden te zien.
Playlists zichtbaar maken voor je Facebook-vrienden:
Klik op de afspeellijst met de rechtermuisknop
Klik op “Publiceren”
Je Facebook-vrienden die Spotify gebruiken, zien nu de afspeellijsten die je toegankelijk hebt gemaakt.
    Hoe mijn simkaart te activeren?
Als u een SIM-kaart hebt ontvangen, moet u deze zo snel mogelijk activeren. Alleen dan kun je bellen en surfen.
TIP: Als u een herlaadkaart bij uw huidige operator hebt, gebruik dan eerst uw resterende beltegoed en activeer vervolgens uw SIM-kaart. Op die manier verliest u uw beltegoed niet.
Lees verder om te weten hoe ik mijn simkaart kan activeren?
Activeer uw simkaart online. Daar voert u de volgende gegevens in:
Jouw bestellingsnummer
U zult dat merken in alle e-mails die u ontving nadat u uw SIM-kaart bestelde.
Uw mobiele nummer
Heb je ervoor gekozen je nummer te behouden? Voer daar uw huidige mobiele telefoonnummer in.
Heb je een nieuw mobiel nummer gekozen? Voer vervolgens uw nieuwe mobiele telefoonnummer in.
U vindt het op de SIM-kaarthouder waarop uw nieuwe SIM-kaart is aangesloten op uw SIM-kaartnummer. Dat staat op de simkaarthouder.
OPMERKING: U kunt het aantal SIM-kaarten als volgt vinden;
Het nummer van uw SIM-kaart is eenvoudig te vinden in uw Klantenzone, meer bepaald onder “Mijn gegevens” – “Gebruikersgegevens”.
Het nummer van uw simkaart wordt ook vermeld op de brief waaraan de simkaart was bevestigd en de laatste dertien cijfers van het nummer worden ook op de simkaart zelf afgedrukt.
U kunt ook uw simkaartnummer achterhalen via uw smartphone. Raadpleeg de video voor een beter begrip:
Wat na activering?
SIM-kaart is nu geactiveerd! Heb je ervoor gekozen je mobiele nummer te behouden? Dan ontvangt u binnen 10 minuten een sms van uw oude operator. Het netwerk zal dan ook verdwijnen. Plaats vervolgens uw nieuwe simkaart.
Wat als u een nieuw nummer kiest? Dan kunt u onmiddellijk uw simkaart gebruiken. Plaats de simkaart in uw apparaat.
LET OP: heeft u een herlaadkaart gekozen? Laad uw simkaart onmiddellijk op. Alleen dan kun je ermee sms’en, bellen en surfen.
Als de bovenstaande instructies niet werken, stuur dan een e-mail naar onlinesimsupport@telenetgroup.be. Om veiligheidsredenen wordt de simkaart geblokkeerd verzonden. En alleen jij hebt de gegevens om de simkaart te activeren.
    Hoe kan ik mijn contract met BASE beëindigen?
Als u overweegt om uw BASE-abonnement te annuleren, kunt u dit op elk gewenst moment doen! Je bent niet gebonden aan minimale contractduur, dus je kunt op elk moment annuleren. Als u uw mobiele abonnement wilt annuleren, belt u hun klantenservice in 1999 gratis. Een van hun medewerkers helpt u bij uw annulering.
Let op: als u voor een promotie met de bijbehorende afschrijvingstabel hebt gekozen, betaalt u de restwaarde van het apparaat. En als u uw abonnement op vast internet wilt annuleren, bel dan hun klantenservice op 02-60-80-600. Een van hun medewerkers helpt u bij uw annulering.
    Hoe mobiele consumptie te controleren?
In de My BASE-app of uw klantenzoneControleer uw verbruik waar u maar wilt, eenvoudigweg de My BASE-app! Of u kunt uw verbruik bekijken in uw klantenzone. Daar vindt u ook enkele extra details.
Heeft u een Op basis van uw abonnement? Dan ontdek je wat je kunt doen met je resterende bedrag. Als u een sms-bericht wilt sturen, sms gratis CONSULTS naar 1912. U ontvangt een bericht met uw resterende bedrag of met het aantal belminuten, sms-berichten en datums die u nog over hebt.
U kunt ook een limiet instellen voor uw gegevensgebruik. U moet de app of uw klantenzone bezoeken, ga naar Mijn instellingen> Datagebruik. Houd er rekening mee dat uw meest recente verbruik mogelijk nog niet is geteld. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer u zich in het buitenland bevindt.
    Hoe kan ik overschakelen van een herlaadkaart naar een abonnement?
Als u een abonnement bij BASE verkiest, kunt u dit eenvoudig zelf aanpassen in de klantenzone, met mijn producten> overstappen op een abonnement. U ontvangt dan een bevestiging per e-mail en sms. Heeft u ook een herlaadkaart nodig? Bel ze op hun klantenservice nummer 1999 en zij zullen het nodige voor u doen. Of bezoek een BASE-winkel in uw buurt.
    Wat is een chatsessie en hoe werkt het?
Met een chatservice kunt u maximaal 5 mensen tegelijkertijd bellen om een ​​gesprek te voeren. De persoon die de chatsessie start, betaalt elke oproep, ongeacht wie aan de oproep deelneemt. Deze service is automatisch beschikbaar in BASE. Om een ​​chatsessie te starten;
Bel je eerste gesprekspartner.
Zet het in de wacht en druk op 2 en de [verzendtoets].
Bel dan de volgende gesprekspartners en herhaal de twee bovenstaande stappen.
Laat vervolgens alle deelnemers een gesprek voeren door op 3 en de [verzendtoets] te drukken.
U kunt zelfs buitenlandse gesprekspartners bij een chatsessie betrekken.
Alleen BASE-klanten kunnen mensen vragen om deel te nemen aan een chatsessie. Maar de gesprekspartners kunnen klanten zijn van andere operatoren, zowel mobiel als vast, in België of in het buitenland.
LET OP: chatservice is gratis! Maar afhankelijk van het type chatsessie dat u voert, verschillen de gesprekskosten.
Als u de controle over het gesprek wilt behouden, belt u alle deelnemers aan de chatservice. In dit geval betaalt u de kosten van elk gesprek.
Als u bijvoorbeeld 5 vrienden belt om te chatten, betaalt u de 5 gesprekken tegen uw normale BASE-tarief. Als elke deelnemer iemand anders uitnodigt om deel te nemen aan de chatsessie, betaalt elke deelnemer (met uitzondering van de laatstgeroepen deelnemer) de prijs van een enkele oproep, ongeacht hoeveel mensen de andere deelnemers uitnodigen voor de chatsessie.
Als iemand je belt om deel te nemen aan een chatservice en je bent in België (en je belt niemand anders), dan betaal je niets. BASE prepaidklanten moeten ten minste € 2,35 op hun pakket hebben staan ​​om een ​​chatsessie te starten.
1 gedachte over “Base Klantendienst”
geachte,
Ik ben sinds 2 maanden woonachtig in Brazilië. Zakelijk maak ik nog steeds gebruik van mijn bij jullie geabonneerd nr( 0486251820) op naam van Bvba Vidan.
Vandaag merk ik pas dat mijn gsm waar de sim kaart met jullie als provider gestolen werd.
Kunnen jullie met spoed het bovenvermelde nr onmiddellijk blokkeren, mij bevestigen indien het toestel de laatste 24 u gebruikt werd?
Mvg,
Ian Van den Bogaert