Brussels Airlines – de geschiedenis
In 2002 wordt het moederbedrijf SN Airholding opgericht door een groep van ongeveer 40 investeerders. Hiermee wilde ze proberen om Brussel met zo veel mogelijk steden te verbinden en om nieuwe werkgelegenheid te creëren. De maatschappij kreeg de naam SN Brussels. In maart 2006 werd de fusie van SN Brussels Airlines en Virgin Express aangekondigd, wat resulteerde in de naam Brussels Airlines. Sinds december 2009 is Brussels Airlines officieel lid van de meest toonaangevende luchtvaartalliantie Star Alliance. De missie van het bedrijf is om de meest persoonlijke luchtvaartmaatschappij te zijn, die mensen samenbrengen en van reizen weer een plezier maken. Dagelijks verwerkt het ongeveer 300 vluchten naar meer dan 90 Europese en Afrikaanse bestemmingen en heeft het een dagelijkse verbinding naar de U.S. Het heeft 47 vliegtuigen en ruim 3500 werknemers. Om haar klanten een uitstekende service te verlenen, is de Brussels Airlines klantendienst geopend die klanten helpen bij alle vragen over vluchten, bestemmingen en prijzen.
Reizen met Brussels Airlines
Brussels Airlines Cargo vervoert alle cargo dat wordt toegelaten voor transport op passagiersvliegtuigen. Deze moeten passen in de afmetingen van de vliegtuigruimen en waardevolle items zoals goud en diamanten zijn uitgezonderd. Het bedrijf is gespecialiseerd in vluchten van en naar Afrika en het grootste deel van de import bestaat uit bederfbare waren uit Afrika. ‘’Fresh to Shelf’’ is opgestart in samenwerking met hun partner Adelantex. Hierbij worden voedingswaren en bloemen afgeleverd aan belangrijke distributiecentra en markten. Voor dringende zendingen van en naar Brussel is de Cargo Premium dienst beschikbaar. Dit is in samenwerking met hun partner Aviapartner Courier Centre. Het personeel verwerkt dagelijks levende dieren voor transport en houdt zich hierbij volledig aan de regels van LAR en CITES. Verder kunnen farmaceutische bedrijven rekenen op de levering van al hun producten. Voor vragen over deze speciale diensten, kan men contact opnemen met de Brussels Airlines klantendienst.
Contacteer Brussels Airlines
Voor vragen is het mogelijk om de Brussels Airlines te contacteren. Op de website zijn echter verschillende methodes beschikbaar om zelf naar het antwoord op een vraag te zoeken. Voor vragen over het inchecken van bagage, klikt de klant onderaan de pagina op de link ‘Bagage info’. Informatie over onder andere de regels, extra bagage tarieven, extra bagage kopen, sportmateriaal, reizen met dieren en verloren bagage zijn hier beschikbaar. Ook in de FAQ’s kan de klant een categorie uitkiezen om te zoeken naar antwoorden. De categorieën bestaan uit Feedback en klachten, Praktische Informatie, Je boeking, Bedrijfsinformatie, LOOP en Miles & More. Het telefoonnummer dat de klant kan contacteren is geheel afhankelijk van het onderwerp van de vraag. Dit zorgt ervoor dat klanten naar de juiste afdeling van de Brussels Airlines klantendienst wordt geleid.
Brussels Airlines op social media
Social Airlines is actief op social mediakanalen zoals Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram en YouTube. De klant kan hier terecht om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes, promoties, wedstrijden en actie. Daarnaast lezen zij ook graag feedback over de ervaring die de klant met de luchtvaartmaatschappij heeft gehad. Ook via social media is het mogelijk om in contact te komen met de Brussels Airlines klantendienst. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur. De Brussels Airlines klantendienst probeert binnen een uur te antwoorden en binnen 24 uur problemen op te lossen.
1 gedachte over “Brussels Airlines Klantendienst”
Betreft annulatie van Koen Tengrootenhuysen , claim,,2017039508
Gelieve te noteren dat deze,annulatie,gebeurt om medische reden, waarvoor een medisch getuigschrift kan afgeleverd worden