CAF – de geschiedenis
CAF is een netwerk dat door de CNAF (National Fund for Family Allowances is opgezet. Er wordt geschat de gezinstoeslagen van CAF invloed heeft op ongeveer 30.6 miljoen personen. CAF geeft hulp aan families door inkomstentoeslag, gecontroleerd advies en materiaal te bieden. De twee missies van CAF zijn: het helpen van families in hun dagelijks leven en het ontwikkelen van solidariteit met de kwetsbare deel van de bevolking. Als het om families gaat, zijn er vier belangrijke interventies: jonge kinderen, kinderen en de jeugd, solidariteit en integratie, huisvesting en leefomgeving. CAF geeft de service aan de mens via de CAF klantendienst.
CAF diensten
De verschillende diensten die worden aangeboden door CAF zijn online diensten, de rechten en wetten in bepaalde situaties en leren over hulp. Qua online diensten voor families wordt een schatting van rechten en uitkeringen uitgebracht. Om in aanmerking te komen voor uitkeringen, moet de kandidaat aangeven of hij of zij de begunstigde is. Aangezien de locatie tijdens piekuren druk is, moeten dit soort verzoeken of ‘s ochtends of ‘s avonds behandeld worden door de CAF klantendienst. Verzoeken tot premium activiteiten kunnen ingediend worden tot het einde van maart.
Leren over hulp
CAF geeft echt om mensen en wil hen ook graag helpen. Daarom is dan ook de CAF klantendienst opgericht om deze personen te helpen en als aanspreekpunt te dienen. CAF kan hulp bieden in meerdere situaties die onder de volgende categorieën vallen; solidariteit en integratie, jonge kinderen, kinderen en jeugd, huisvesting en leefomgeving. Uitkeringen worden alleen in euro uitbetaald en dit wordt sinds 2014 gedaan. Deze uitkeringen kunnen onderworpen zijn aan speciale voorwaarden of het aantal afhankelijke kinderen of bronnen. Men kan de CAF contacteren om de rechten van de betrokken individu te berekenen. Iedere individu heeft recht op alle uitkeringen die voor hen beschikbaar zijn. Individuen kunnen gedeelde of familietoeslagen aanvragen in het geval van een scheiding.
Ken je rechten
Individuen kunnen gebruik maken van hun rechten via de CAF klantendienst. De verschillende omstandigheden zijn kinderen, de geboorte van kinderen, het adopteren van kinderen, vermindering of beëindigen van werk door het individu en het opvoeden van zijn of haar kind, onderwijs van het kind, kinderen ouder dan 20, gedeelde voogdij van zijn of haar ouders, kinderoppas thuis, soorten zorg voor het kind van het individu. Al deze verschillende situaties waar rechten opgeëist kunnen worden na overleg met de CAF klantendienst. Voor vragen over deze diensten kunnen kandidaten terecht bij deze klantendienst.