EDF Belgium
EDF Belgium is een filiaal van de Groep EDF en integreert een deel van de productie van energie in Belgie. EDF staat voor Électricité de France. Het is het grootste elektriciteitsbedrijf en het tweede energie bedrijf van Europa. Het is actief op alle terreinen van energy; van de productie tot de levering. In 1987 richtte Jean-Bernard Lévy EDF op. EDF maakte in 2014 een omzet van € 72,87 miljard met een winst van € 3,70 miljard. Het beschikt over 58 kernreactoren die over 29 centrales in heel Frankrijk verspreid liggen. Wereldwijd is het de grootste nucleaire producent van elektriciteit met 63 gigawatt. EDF wijdt zich toe aan efficiënte en betrouwbare stroomvoorziening met behulp van de EDF klantendienst. Het bedrijf is toonaangevend in de wereld van energie met oog op zonne-energie, waterenergie en nucleaire energie. Zij kijken constant naar nieuwe technologieën om koolstofvrije elektriciteit te genereren. Wereldwijd werken er meer dan 150.000 werknemers voor EDF.
De producten van EDF
EDF heeft in Belgie verschillende takken waarmee het Belgie van dienst is; EDF Belgium, EDF luminus, EDF Energies Nouvelles, Verdesis en Dalkia. Het is ook actief in andere activiteiten zoals elektriciteitsopwekking, levering, duurzame energie en bedrijfsdiensten. EDF is erg actief in elektriciteitsopwekking met een capaciteit van 1950 MV zoals is aangegeven in een rapport van 2013. Na de generatie van elektriciteit levert het aan verschillende bedrijven op de nationale en internationale markt onder verschillende handelsnamen. Met meer dan 60 jaar ervaring, biedt het bedrijf een uitstekende EDF klantendienst in 13 Europese landen en levert het ook energie aan woningen.
EDF klantendienst
In tegenstelling tot veel andere bedrijven, heeft EDF geen contactgegevens waar een klant hen op kan bereiken. Online worden alle vragen van de klant beantwoord. Onderaan de pagina van de officiële website kan de klant op de link ‘contact’ klikken. Hier wordt de klant naar een nieuwe pagina geleid waar de klant om gegevens wordt gevraagd, zoals naam, bedrijfsgegevens, fax, telefoonnummer, postcode, het volledige adres etc. De klant wordt hierna gecontacteerd door de EDF klantendienst; een effectieve manier om het hoge volume van klantencontacten te behandelen zonder telefonisch contact te bieden.
EDF klantendienst zonder gedoe
De unieke manier waarop EDF vragen behandeld en hulp biedt aan hun klanten is voor hen de beste manier. In het contactformulier kan de klant uitgebreid aangeven wat het probleem, de vraag of suggestie is, waarop de medewerker van EDF klantendienst eerst een oplossing kan zoeken voordat zij de klant contacteren. De EDF klantendienst beantwoord de klant in de tijdsframe die aangegeven staat op de website. Hierna kunnen discussie en vragen opgelost worden via directe e-mail.