KBC – een stukje terug in de tijd
De KBC Groep NV is opgericht in 1998 doordat de Kredietbank, ABB-Verzekeringen en CERA-Bank is gefusioneerd. Het is een Belgische bank-verzekeringsgroep voor particulieren en middelgrote ondernemingen in België en Centraal-Europa. Verder is het selectief aanwezig in bepaalde regio’s over de hele wereld. KBC heeft 10 miljoen klanten en 36000 medewerkers. De KBC Klantendienst is verspreid over de 1600 bankkantoren.
Het volledige aanbod van KBC
KBC heeft een uitgebreid aanbod aan producten. Onder Betalingen vallen zichtrekeningen, betaalkaarten, zelf bankieren en het bestellen van vreemde valuta. Sparen kan de klant via spaarrekeningen, termijnbeleggingen en Tak 21. Voor de oude dag is er Pensioensparen bij KBC, met een pensioenspaarfonds, met een defensief pensioenspaarfonds en met een pensioenspaarverzekering. De opties om te beleggen zijn onder andere fondsen, obligaties, aandelen en Tak 23. Of de klant nu een lening nodig voor een voertuig, een woning of een persoonlijke lening, dan kan dit snel online aangevraagd worden, 24 uur per dag. Ook kan de klant om hulp vragen bij problemen met het terugbetalen van een lening. Uiteindelijk biedt KBC verzekeringen voor voertuigen, woningen en het gezin. De KBC Klantendienst kan enorm veel informatie geven over de verschillende producten die KBC te bieden heeft.
Vragen? Contacteer KBC Klantendienst
Bij KBC staat de klant centraal. Het bedrijf heeft dan ook een KBC Klantendienst opgericht die op verschillende manieren te contacteren is. Onderaan iedere webpagina wordt aangegeven hoe de klant de Klantendienst kan contacteren. Of een klant of potentiële klant nu contact wil opnemen, beide kunnen een afspraak maken in één van de KBC-bankkantoren. Op de website kan de klant ook nagaan waar het dichtstbijzijnde kantoor is. Om antwoord te ontvangen op vragen, kan de klant online een e-mailformulier invullen of het telefoonnummer 078-152 153 bellen van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Deze lijn is op zon- en feestdagen gesloten, maar open op banksluitingsdagen. Voor problemen contacteert de klant de KBC Klantendienst op 016 43 25 07 van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 19.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 14.00 uur. Een klacht kan per e-mail worden ingediend en als een kaart verloren of gestolen is, contacteert de klant Card Stop.
KBC op social media
Om de klant optimaal tegemoet te komen, is KBC ook zeer actief op social media. Op maar liefst 7 social media pagina’s is het mogelijk om hen te volgen en vragen te stellen of op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. Bezoek hun pagina’s of contacteer de KBC Klantendienst op Facebook (facebook.com/KBCBankEnVerzekering), Twitter: twitter.com/kbc_be (of @kbc_be), Instagram: instagram.com/kbc_be (of kbc_be), YouTube: youtube.com/KBCBankEnVerzekering, LinkedIn: linkedin.com/company/kbc-bank-en-verzekering, Pinterest: https://www.pinterest.com/preventieshop of Snapchat: via kbc_be of scan de snapcode.