Proximus Groep – het begin
In 1930 werd de Regie voor Telegraaf en Telefoon opgericht. Bij een steeds groter wordende deel van de bevolking wordt in België de telefoon geïntroduceerd. 62 jaar later vervangt Belgacom nv, een autonoom overheidsbedrijf, de RTT. In 1994, 2 jaar na de vervanging door Belgacom, lanceert het bedrijf het mobiele netwerk Proximus. Belgacom Mobile wordt hiermee toevertrouwd, terwijl Belgacom 75% van de aandelen behoudt. In 1996 verkoopt de Belgische regering één aandeel minder dan 50% aan het consortium ADSB Telecommunications, dat bestaat uit Ameritech, Tele Danmark, Singapore Telecom en de drie financiële instellingen Sofina, Dexia en KBC. In 2002 is Proximus de eerste Belgische mobiele aanbieder die klanten internettoegang via GPRS aanbiedt. In 2005 is het de eerste operator die 3G-diensten aanbiedt en uiteindelijk lanceert het in 2014 haar eerste 4G-netwerk in België en Tango in Luxemburg. In 2015 besluiten aandeelhouders om de bedrijfsnaam Belgacom te veranderen in Proximus. Proximus Groep omvat de filialen Scarlet, Tango, BICS en Telindus International.
Telecomdiensten op de internationale markt
Het telecombedrijf is actief op de Belgische en internationale markten. Zij zijn de voornaamste leverancier van telefonie, internet, televisie en ICT-diensten op netwerkbasis. Zij bieden vaste en mobiele netwerken van topkwaliteit en bieden overal toegang tot digitale diensten en data. Hiernaast hebben zij een breed aanbod van multimedia-inhoud. Zij proberen een fundament te leggen voor duurzame groei door te investeren in toekomstvaste netwerken en innovatieve oplossingen.
Proximus Klantendienst – gemakkelijk te bereiken
Informatie om vragen te stellen over producten en diensten, is te vinden in de footer van iedere webpagina. Voordat u telefonisch contact opneemt met de Proximus Klantendienst, kunt u in de veelgestelde vragen controleren of uw vraag hier wordt beantwoord. Klanten kunnen hier onder andere terecht met vragen over vaste lijn, mobiele telefonie, internet en televisie. Ook kan hier ingelogd worden op MyProximus en Premium Club.
De Proximus Klantendienst is telefonisch en per e-mail te bereiken. Bel vanuit België naar het gratis nummer 0800 22 800 of vanuit het buitenland naar +32 475 15 60 00. Technische vragen kunnen iedere dag gesteld worden van 08.00 uur tot 22.00 uur, met uitzondering van feestdagen. Een verloren of gestolen GSM kan op elk moment van de dag geblokkeerd worden. Voor andere vragen kan u bij de Proximus Klantendienst terecht van maandag t/m zaterdag van 08.00 uur tot 22.00 uur, met uitzondering van de feestdagen. Tenslotte kunnen klanten een afspraak maken in een Proximus Center.
Proximus Klantendienst contacteren via social media
Als alternatief is de Proximus Klantendienst te bereiken via social media. Via Facebook, Twitter, YouTube en hun eigen forum kunnen vragen gesteld worden en kunnen klanten op de hoogte blijven van het laatste nieuws.
7 gedachten over “Proximus Klantendienst”
Ik word al dagen gecontacteerd door proximus, eerst in het buitenland en ik melde dit, ze bleven maar bellen. Vandaag nam ik op ene Kevin bood mij 20% korting op mijn proximus nummers aan. Toen ik vroeg of hij wel van proximus was zei hij mijn telefoonnummers, het adres van proximus en het klanten telefoon nummer. Ik vertelde hem dat ge dit ook op internet kon vinden en dat ik het vreemd vond als hij 20% korting wil bieden waarom ik dan mijn mail adres moet geven hij kon ook zomaar de korting geven. Maar hij had een mail adres nodig zodat ik kon bevestigen dat ik de korting wilde, alsof ik geen korting zou willen. Ik heb hem dan maar een mailadres gegeven. Hij zou mij dan een mail sturen die ik moest beantwoorden. Ik heb geen mail ontvangen???? Ofwel is dit iemand die uit het buitenland naar mijn nummer belt om er baat bij te hebben ofwel gaat het hier echt om proximus? Graag een antwoord van proximus, en als dit niet van proximus komt graag controle van mijn buitenlandse oproepen of andere vreemde nummers
mvgr
dirk ghekiere
zaakvoerder bvba ibco
vandaag heb ik bij proximus klantendienst in St.Michiels/Brugge mijn digicorder en modem ingeleverd.Wegens te veel bezoekers heb ik geen ontvangstbewijs ontvangen omdat ik geen tijd had om te wachten.
Ik ben overgeschakeld op 09.01.17 .
Groeten
Geachte,
In mijn vermelding in de Witte Gids (Leuven) staat “Dupre-Van De Walle A.”
Hierin staan twee fouten:
“Dupre” moet zijn “Dupré”
“Van De” moet zijn “Van de”
Gelieve mijn naam voortaan correct te vermelden.
Met vriendelijke groeten,
A. Dupré
op vrijdagmiddag 24 maart 2017 is mijn moeder (82 jaar) bij de proximuswinkel in Boom langsgegaan
om haar simkaart te laten registreren zoals gevraagd door de regering.
Hiervoor moest ze haar paspoort geven en zou men dit in orde maken (volgens de proximus bediende),
ook na haar vraag of alles nu ok was werd bevestigend beantwoord.
Vandaag zaterdag 25 maart is het onmogelijk om haar te bereiken en is ze ook in de onmogelijkheid om zelf een gesprek te kunnen doen.
Wij hebben zelf de dienst va proximus telefonisch gecontacteerd en daar werd eenvoudig weg verteld dat ze 48 uur onbereikbaar is en dat men dat niet kan veranderen !!
Hoe kan dit in godsnaam in 2017 ?? Dus als je correct handelt, zoals gevraagd wordt, is men 48 uur onbereikbaar, geweldige informatici en geweldig systeem vanwege Proximus.
Graag een antwoord en vooral een verbetering dat deze Kafka toestanden zich niet meer herhalen.
Hopelijk heeft Dominique Leroy ook weet van zulk een toestanden??
Dank
Proximus belt al enige keren naar 054 342404 om te veranderen,maar die mensen willen niet veranderen ze blijven bij telenet. Dat bellen van Uwentwege moet stoppen,en als er met toeval een afspraak is gelieve deze volledig te annuleren. Laat de mensen die toch niet veranderen met rust.Ik vertrouw op een goede bereidwillige medewerking van Uwentwege. Met dank BIJ voorbaat.
Erg, al meerdere maanden problemem met draadloos internet en proximus tv. Al urem asn de lijn gehangen met moeilijk te verstaan medewerkers. Nog nooit meegemaakt.
Wie kz’ mij helpen?????
GRAAG het e-mailadres van PROXIMUS !!