Het begin van Thomas Cook
Thomas Cook Airlines Belgium is een luchtvaartmaatschappij die zowel chartervluchten uitvoert naar vakantieoorden als eigen lijndiensten. De chartervluchten worden uitgevoerd voor touroperators zoals Neckermann, Thomas Cook en Pegase. Het moederbedrijf is Thomas Cook Group en is opgericht in december 2001. De eerste vlucht vond plaats op 13 maart 2002 en de vluchten worden uitgevoerd vanaf de nationale luchthaven Brussels Airport. De vloot bestaat uit 6 vliegtuigen met 68 bestemmingen en het hoofdkantoor is gevestigd in Zaventem in België. Thomas Cook Airlines Belgium vliegt uitsluitend korte- en middellangeafstandsvluchten. De langeafstandsvluchten worden uitgevoerd door de zustermaatschappij Condor. De Thomas Cook klantendienst helpt de klant graag bij het boeken van deze vluchten.
De vluchten van Thomas Cook
Via de website van Thomas Cook is het gemakkelijk om vluchten te boeken naar een verscheidenheid aan bestemmingen. Zo kan de klant zoeken op bestemming, datum en prijzen. Hiernaast is het mogelijk om accommodatie, verzekeringen, autohuur en parkeren te boeken. Voor klanten die al geboekt hebben, is het mogelijk om hun boeking te beheren; stoelen reserveren, maaltijden aan boord te bekijken, extra bagage of sportbagage te boeken. Verder staat de website boordevol reisadvies van de benodigde reisdocumenten, handbagage en inchecktijden tot het opdoen van inspiratie en tijdelijke aanbiedingen. Heeft de klant problemen met het boeken van een vlucht online, dan kan de klant contact opnemen met de Thomas Cook klantendienst.
Thomas Cook klantendienst
Voor vragen over de diensten van Thomas Cook kan de klant eerst de veelgestelde vragen bekijken. Deze staan onderverdeeld in verschillende categorieën om het zo overzichtelijk mogelijk voor de klant te maken. Staat het antwoord van de klant hier niet tussen, of als de klant vragen heeft over bepaalde aanbiedingen of een specifiek onderwerp, dan is de Thomas Cook klantendienst beschikbaar. De Thomas Cook klantendienst is geopend van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur op het nummer 02 400 34 22. Op zaterdag zijn zij op hetzelfde nummer beschikbaar van 10.00 tot 16.00 uur en op zondag zijn zij gesloten. Ook is het mogelijk om de Thomas Cook klantendienst te mailen. Voor een groepsboeking van meer dan 10 personen kan dit naar groups@thomascookairlines.com. Vragen en opmerkingen vóór een vlucht kan naar reservation.be@thomascookairlines.com en voor na de vlucht is dit op customerservice@thomascookairlines.com. Het melden van verloren of beschadigde bagage kan op baggage.service@thomascookairlines.com.
Thomas Cook klantendienst op social media
Om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen, kunnen klanten zich aanmelden voor de nieuwsbrief. Deze is op het moment beschikbaar in Nederlands en Frans. De klant kan hier aangeven of hij/zij zich wil aanmelden voor Thomas Cook Airlines Newsletter (vliegtickets), Thomas Cook Newsletter en Thomas Cook Sport (combinatie sport en vakantie). De klant hoeft dus niet voor alle drie aan te melden. Daarnaast is Thomas Cook te volgen op Facebook en Twitter. Hier kan de klant meedoen aan competities en acties en op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes.
1 gedachte over “Thomas Cook Klantendienst”
Terwijl onze onderzoek nog loopt en geen reactie op krijgen van onze vakantie in Oostenrijk in juli delen Julie 3500 tickets uit schandalig