UPS – geschiedenis van een internationale koeriersdienst
UPS staat voor United Parcel Service. Het bedrijf werd voor het eerst opgericht in 1907 in Seattle in de Verenigde Staten. Het begon als een boodschappersdienst en is ondertussen uitgegroeid tot een internationale koeriersdienst en een belangrijke leverancier van gespecialiseerde logistieke diensten en transportservices. Het is vandaag de dag één van de grootste miljardenbedrijven in de wereld. Vanaf 1975 is het bedrijf actief in Europa met als eerste bestemming West-Duitsland. Vanaf dat jaar zijn ze uitgebreid naar andere Europese landen, waaronder België in 1989. Het hoofdkantoor van UPS staat sinds 1991 in Atlanta, terwijl het Europese hoofdkantoor in Brussel is gevestigd. Wereldwijd heeft UPS 435.000 werknemers, waarvan 354.000 in de Verenigde Staten en 81.000 daarbuiten zijn gevestigd. Zij bieden hun service aan in meer dan 220 landen en hebben ongeveer 9.8 miljoen klanten per dag. De UPS Klantendienst verwerkt wereldwijd gemiddeld 58.3 miljoen trackingverzoeken per dag.
Internationale services
Via UPS kan een klant wereldwijd pakketten versturen, pakketten traceren en gebruik maken van vrachtservices. Om pakketten te versturen, krijgt de klant de mogelijkheid om zijn geschiedenis bekijken, een zending ongedaan maken, retourzendingen te maken of om een pakket op een specifieke dag af te laten leveren. Een pakket wordt altijd verstuurd met een trackingnummer. Dit geeft de ontvanger de mogelijkheid om het pakket in de gaten te houden door in te loggen op de website en hier het trackingnummer in te voeren. Zijn er vragen over het trackingnummer of over de aflevering van het pakket, dan kan de klant contact opnemen met de UPS Klantendienst. Hiernaast kan een klant gebruik maken van wereldwijde, zelfde-dag en tijdsgevoelige vrachtservices. Hieronder vallen luchtvracht en zeevracht. Ook hier is het mogelijk om online de services te beheren.
Ondersteuning van UPS Klantendienst
Een bedrijf dat zo groot en internationaal is als UPS, wil zijn klanten tevreden houden. Hiervoor heeft UPS dan ook verschillende mogelijkheden opgezet om de UPS Klantendienst te contacteren. Zo is het altijd mogelijk om een e-mail te sturen via het contactformulier op de website. De klant vult zijn naam en e-mailadres in en geeft aan in welke categorie hij hulp nodig heeft. De klant wordt zo automatisch naar de juiste afdeling van de UPS Klantendienst geleid. Heeft de klant liever telefonisch contact, dan kan dit naar het nummer 078-250-788. Voor vragen over facturering en betaling neemt de klant contact op via het nummer 078-250-877 en voor technische ondersteuning kan 080-021-877 worden gebeld.
Ondersteuning online
De UPS Klantendienst maakt het de klant gemakkelijk door een webpagina op te zetten met veelgestelde vragen. Hierdoor kan de klant op ieder moment van de dag een antwoord zoeken in de verschillende onderwerpen. Staat het antwoord er niet bij, dan kan de klant alsnog per e-mail of telefoon contact opnemen met de UPS Klantendienst. Hiernaast zijn ze voor de laatste nieuwtjes online te volgen op Facebook, Twitter, YouTube, Google+ en LinkedIn.
Veelgestelde vragen
De officiële UPS-website bevat enkele veelgestelde vragen waarvoor verschillende oplossingen op de site zelf worden geplaatst waarvoor de UPS-klantenservice niet nodig is. Een aantal van de vragen die in deze categorie worden vermeld, zijn: Betekenis van de volgende verwachte volggebeurtenis, “Op het voertuig voor levering”, aantal dagen voor levering, levering van het pakket in drie dagen en actuele informatie over het pakket. Ondersteuning kan ook worden bekeken door verschillende onderwerpen zoals verzending, tracking, ontvangst van verzending, facturering en betaling, technische ondersteuning. Verzenddiensten omvatten verzending met UPS, nationale services, internationale services, import of export; een zending, locaties en UPS-vakanties ongeldig maken.
Hoe UPS is gestart?
Het werd in 1970 opgericht als een boodschapper in de VS. UPS is uitgegroeid tot een bedrijf van meerdere miljarden dollars door simpelweg te focussen op het doel om handel over de hele wereld te faciliteren. Tegenwoordig is UPS een wereldwijde onderneming met een van de meest gewaardeerde en gewaardeerde merken ter wereld. Ze hebben het grootste pakketbezorgingsbedrijf ter wereld gedolven en een eerste wereldwijde leverancier van techno-wetenschappelijke verzend- en logistieke diensten. Elke dag verwerken ze de stroom van goederen, fondsen en berichten in meer dan 200 landen en regio’s wereldwijd.
Waar kan ik een lijst vinden met services die door UPS worden aangeboden?
UPS biedt beperkte tijd en een beperkte levering van de dag voor uw lokale, internationale of verzendzending. U kunt hun online servicegids bezoeken om de dienst te vinden die het beste bij u past.
Hoeveel kost het om een pakket te verzenden?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de herkomst, bestemming, service, pakketgewicht en andere factoren. Met Geschatte tijd en onkosten kunt u levertijden en geadverteerde tarieven analyseren bij het exporteren van UPS-vracht naar bestemmingen over de hele wereld.
Hoe weet ik wanneer ik mijn pakket kan ontvangen?
Voer uw trackingnummer in de trackingtool in om de datum te zien waarop het pakket naar verwachting zal aankomen. Onze chauffeurs worden meestal tussen 9.00 en 19.00 uur afgeleverd. Selecteer “Update vereiste status” in “Volgen” om een e-mail- of sms-melding te ontvangen.
Mijn trackinginformatie geeft aan dat het pakket op mijn adres is afgeleverd, maar ik heb het pakket niet gezien. Hoe moet ik doen?
Om de veiligheid van het pakket te garanderen, probeert de chauffeur het pakket op een onopvallende plaats te houden, dus begin een klein onderzoek. Controleer alle buitendeuren en plaatsen waar u uw pakket kunt plaatsen. Als u het verloren pakket nog steeds niet kunt vinden, neemt u contact op met de verzender om het pakketonderzoek te starten.
Wat is het verschil tussen het gebruikers-ID van ups.com en het verzend- / betaalaccount?
Wanneer u zich registreert op ups.com, kunt u uw contacten opslaan, labels online afdrukken en trackingmeldingen aanvragen. Afhankelijk van het aantal verzendingen dat u nodig hebt en het ondersteuningsniveau dat u nodig hebt, kunt u ervoor kiezen om u aan te melden voor een UPS-account om functies toe te voegen en facturering in te schakelen. Zorg ervoor dat u uw account toevoegt aan uw profiel ups.com en pas het dashboard aan met een kleine tool die u snel toegang geeft tot uw functies voor verzending, tracking en facturering.
Hoe kan ik algemene programmeerproblemen oplossen?
Download eerst het UPS System Resource Integration Tool – Frequently Asked Questions, waarin vragen en oplossingen worden gecategoriseerd op basis van API en categorie. U kunt dit ook bespreken met andere integrators in de community Resource Integration Tools van UPS System. Als het probleem niet verbetert, wordt u geadviseerd om uw vraag te e-mailen naar UPS.
Hoe voltooi ik het proces “Levering voor het einde van de dag” in WorldShip?
Selecteer de knop “Levering voor het einde van de dag” op het tabblad “Home”. In het venster “Bezorging voor het einde van de dag” wordt u gevraagd “Wilt u de zending van vandaag invullen en verzendinformatie naar UPS verzenden?” Selecteer “Ja” om uw verzendgegevens elektronisch naar UPS over te brengen. Druk ook de “Levering vóór” af. het einde van de dag “rapport.
Dien samen met de zending het Pickup Summary Barcode Report en het High-Value Report (indien afgedrukt) in bij de UPS-chauffeur. Bewaar het rapport Dagelijkse verzendgegevens als een record (als u ervoor kiest om dit rapport af te drukken op het tabblad Details Verzendrapport van het venster Editor systeemvoorkeuren).
Hoe kan ik aanvullende services instellen, zoals lucht?
Uw team moet een UPS-verzendaccount hebben om facturen te ontvangen. Wanneer u een account aanvraagt, moet u het type zending opgeven.
Wat kan ik doen als mijn pakket vertraagd of vertraagd is?
Als ups.com “Tracking” aangeeft dat u een “uitzonderlijke status” hebt, betekent dit dat zich een incident of een omstandigheid heeft voorgedaan (zoals vertragingen bij de douane), wat kan resulteren in de noodzaak om uw bezorgtijd opnieuw in te delen. Raadpleeg het gedeelte “Verzending Voortgang” van “Volgen” voor meer informatie over wijzigingen in het leveringsschema. Telkens wanneer we uw trackinglabel scannen, registreren we de verzendinformatie in het UPS-bezorgingsysteem. Als het pakket door het land wordt verzonden, kunnen er enkele dagen tussen de enquêtes zijn.
Hoe gebruik ik het referentienummer voor tracking?
Wanneer u een zending aanmaakt, kunt u deze een referentienaam of -nummer toewijzen die overeenkomt met uw klant of bedrijfssysteem. Deze referentie kan letters en cijfers bevatten, of een inkoopordernummer (PO), klantnummer, vrachtbriefnummer of zelfs een reeks woorden waarmee de zending kan worden geïdentificeerd. Als u deze referentie wilt gebruiken om uw aankopen bij te houden, gaat u naar de startpagina van Tracking en selecteert u Track by Reference. Voer uw tekst in het veld “Zendingreferentie” in om aan te geven of uw zending een pakket of zending is en selecteer de datum van verzending. Selecteer vervolgens de knop “Track”.
Wat betekent “volgende verwachte volggebeurtenis” bij het volgen?
Als uw zending naar verwachting langer dan één dag zal reizen tussen volgscans, geven we de datum en de datum van de volgende geplande volgingsgebeurtenis weer in het gebied Verzendingsvoortgang. Dit bericht betekent niet dat uw zending niet op tijd is of niet meer wordt verzonden; alleen het trackinglabel wordt mogelijk niet gescand. We tonen u de “volgende verwachte tracking-gebeurtenis” om u gemoedsrust te bieden, zelfs als er geen nieuwe trackingschermen verschijnen, is uw zending nog steeds onderweg.
Waarom is er geen vooruitgang, zelfs als ik mijn bezorgpakket bijhoud?
Uw pakket bevindt zich nog steeds op het UPS-netwerk en zonder anders aangegeven, moet het pakket op een vooraf afgesproken leverdatum aankomen. Verzendinformatie wordt geregistreerd in het UPS-bezorgingssysteem telkens wanneer de trackingtag wordt gescand. Als de zending door het land of het hele land wordt verzonden, kan het enkele dagen duren voor er tussenin wordt gezocht.
Als uw zending naar verwachting langer dan één dag zal reizen tussen volgscans, geven we de datum en de datum van de volgende geplande volgingsgebeurtenis weer in het gebied Verzendingsvoortgang. Dit bericht betekent niet dat uw zending niet op tijd is of niet meer wordt verzonden; alleen het trackinglabel wordt mogelijk niet gescand. We tonen u de “volgende verwachte tracking-gebeurtenis” om u gemoedsrust te bieden, zelfs als er geen nieuwe trackingschermen verschijnen, is uw zending nog steeds onderweg.
Hoe lang duurt het om het pakket te bezorgen?
Om de levertijd voor UPS te berekenen om zendingen naar elke locatie te bezorgen, gaat u naar “Tijd en kosten berekenen” in het menu “Verzending”. Volg de instructies en noteer de vereiste velden gemarkeerd met dit symbool. ★
Hoe ontvang ik een verzendlabel of -bewijs?
Nadat u de verzendinformatie hebt verzonden, kunt u het label en de bon snel afdrukken of opnieuw afdrukken met het verzendrecord.
Bestaan er richtlijnen voor het verpakken van zendingen bij het gebruik van UPS om pakketten te verzenden?
Verpakkingsrichtlijnen en procedures door UPS-onderzoek helpen ervoor te zorgen dat uw pakket veilig en op tijd wordt afgeleverd.
Gebruik een stevige doos met een verzegeld zegel.
Verwijder alle labels op de doos, indicatoren voor gevaarlijke goederen en andere eerdere, niet-gerelateerde verzendborden.
Verpak alle items afzonderlijk.
Gebruik een geschikt opvulmateriaal.
Gebruik sterke tape die speciaal is ontworpen voor verzending.
Gebruik geen string of papieren buitenverpakking.
Gebruik een adreslabel dat duidelijk de volledige afleverings- en retourinformatie aangeeft.
Plaats een ander exemplaar van het adreslabel in de verpakking.
Hoe traceer ik het UPS-trackingnummer?
Gebruik het volgnummer dat automatisch aan de zending is toegewezen om de UPS-startpagina in uw land te bezoeken en voer de naam in het trackingvenster in. U kunt indien nodig meerdere volgnummers invoeren. U kunt de verzenddatum, de huidige locatie van het pakket, de geschatte leverdatum controleren en de levering van de zending bevestigen. Als u Quantum View®, WorldShip®, CampusShip of My Choice gebruikt, kunt u uw voorkeuren instellen om e-mail- of sms-meldingen te ontvangen.
API voor adresverificatie
Voeg webgebaseerde Amerikaanse adresverificatie toe aan uw geïntegreerde zakelijke app of website.
Hoe kunnen fouten tijdig worden geïdentificeerd om problemen te voorkomen?
Voeg webgebaseerde Amerikaanse adresverificatie toe aan uw geïntegreerde zakelijke app of website. De Application Validation Application Interface (API) integreert UPS automatisch rechtstreeks in uw site of enterprise-systeem. Zoals met alle API’s zullen uw klanten de superieure service en functionaliteit van UPS ervaren, en uw bedrijf zal efficiënter zijn vanwege procesverbeteringen.
De adresverificatie-API controleert het adres van de klant en biedt een voorgesteld alternatief adres als er een fout wordt gevonden. Ongeacht of deze nu is ingebed in uw openbare website of is geïntegreerd met uw interne systemen, deze API kan u helpen de bedrijfskosten te verlagen en de klantenservice te verbeteren.
Deze API vereist de codering en integratie van een XML / Web-serviceprogrammeur. UPS biedt u een ontwikkelkit met ontwikkelingshandleidingen over hoe u UPS-functionaliteit kunt integreren in uw bestaande bedrijfsapplicaties of e-commercesites en hoe u deze kunt coderen.
De functie van adresverificatie wordt hier uitgelegd;
De adresvaliderings-API is beschikbaar in meer dan 40 landen en is een handig hulpmiddel voor elk transportpakket voor bedrijven dat naar de Verenigde Staten wordt verzonden. Als uw Amerikaanse klant bijvoorbeeld de verkeerde postcode heeft ingevoerd bij het online plaatsen van een bestelling, ontvangen deze een voorgestelde andere postcode. Met behulp van deze API kan uw medewerker van de klantenservice ook het adres bevestigen en corrigeren bij het beantwoorden van klantoproepen.
14 gedachten over “UPS Klantendienst”
Beste
Graag had ik jullie geïnformeerd betreffende jullie chauffeur Karif Yafa welke op regelmatige basis pakjes levert bij EOC Belgium in Evergem (Durmakker 41, 9940 evergem).
Wij zijn een chemisch hoge drempel Seveso-bedrijf.
Reeds meerdere malen hebben wij Karif Yafa opmerkingen en waarschuwingen moeten geven omdat hij zich niet aan de bedrijfsregels houdt. (Hoge snelheidsovertredingen, arrogant t.o.v. magazijnier, schoppen op pakjes, … )
Tot op heden heeft dit geen effect gehad en zijn wij genoodzaakt om deheer Karif Yafa te toegang tot ons bedrijf te ontzeggen.
Gelieve rekening te houden met onze beslissing en Karif Yafa niet meer naar EOC Belgium te sturen. De toegang tot het bedrijf is voor hem definitief ontzegd.
Graag had ik nog een bevestiging van jullie uit ontvangen.
Alvast bedankt voor de medewerking.
Met vriendelijke groeten,
Kristof Sey
Assistant Safety Manager
EOC Belgium – Latex Division II
Geachte,
Heb meermaals geprobeerd een contact op te nemen maar alles is geautomatiseerd en ik krijg nooit de juiste informatie ook niet bij de facturatie, Ik heb een zending die vandaag of uiterlijk morgen.
zal worden geleverd. Onverwachts heb ik verplichtingen zodat ik niet aanwezig kan zijn.
Graag had ik het pakket laten leveren bij de buren.
Mijn gegevens : Walter Meeusen , Driesheide 19 2980 Zoersel. België.
Het pakket is verzonden door Newguinea in Nederland door meneer Koos Knol.
Het nummer dat ik kreeg is: J5054266WAL
Graag het pakket afleveren bij: fam. Maerevoet, Driesheide 26 2980 Zoersel
aan de overkant van de straat.
Graag een antwoord aub.
Met vriendelijke groeten,
Walter Meeusen
Pakket verloren door jullie graag dringend antwoordt, de mensen dat ik pakket betaal
ze eisen geld voor verloren pakket door jullie
Beste,
Ik ben de gehele dag thuis geweest, toch geeft track aan dat mijn pakketje om 16u51 zou aangeboden zijn, terwijl we allen op dat moment zelf aan tafel zaten te eten, en het signaal van de deurbel op 2 meter van ons af hangt.
Bij mijn vorige bestelling was het pakketje ook afgeleverd volgens jullie “aan de brievenbus” waarvan we tot op heden nog steeds niets hebben ontvangen (3 maanden geleden).
Dus ik zie de bui al hangen, en verwacht dat ik weeral 100€ aan mijn broek heb.
U kan best geloven dat ik hier serieus kwaad van wordt en als mijn pakketje er morgen niet is dat ik de nodige stappen ga ondernemen. Ik kan best geloven dat de kranten hier wel pap van lusten.
Zoniet is er ook nog testaankoop waarop we geabonneerd zijn. En zullen we die dan maar op de hoogte brengen.
Track nr is 1z3xr6666802480146
mensen doe geen transacties met ups
Beste,
Verschillende keren heb ik een mail gestuurd via jullie contactformulier (zoals hierboven aangegeven) en ik mocht geen antwoord ontvangen.
mijn pakket wordt niet geleverd omdat het huis nr er niet op staat, ik heb al verschillende keren het huisnummer bezorgd en jullie passen dit niet aan.
Bij deze nogmaals : huis nr 16, tracking 1Z95152V6886502914
gelieve het nodige te doen zodat dit opgelost wordt.
Geachte .
Levering’s datum gegeven maar je bent niet langs geweest .
Zelfs geen contact opgenomen met mij (e-mail , SMS ).
Zelf moeten checken via website .
Noch thans in de morgen ups helpdesk medewerker aan de lijn gehad .
Deze verzekerde mij dat vandaag pakket geleverd werd .
Heb verlof genomen dat er toch iemand zou thuis geweest zijn .
Dit heeft mij nu geld gekost zonder enig resultaat .
Voor zo een groot bedrijf te zijn is dit het tijdperk van bokrijk .
Hoe kan zoiets nog gebeuren in deze tijd .
Mvg Jochem
Kan ik ups gratis of voordelig bellen ipv een duur 078nummer?
Mvg
Waar is mijn zending met referentienummer I1Z587Y84602607636 gebleven? Deze is reeds 5 dagen
onderweg.En kan niet getraceerd worden in uw systeem.Volgens mij heeft uw besteller mijn
pakket mee naar hem thuis genomen en ligt mijn tapijt nu bij een of andere allochtoon .
Ik heb een pakket verzonden met ups. Helaas is het kwijt geraakt en nu krijg ik maar een gedeelte van de kosten vergoed. Hier ben ik het niet mee eens. Helaas heb ik niks aan telefonisch contact , daar wordt ik alleen maar vriendelijk afgescheept .
Wat nu / ik vind zowie zo niks mbt klachten regeling ?
Ups maakt mijn oakket kwijt en belt steeds dagen later pas terug , nooit binnen de 24- uur !
Wij hebben een dringend pakket die moet geleverd worden.
De chauffeur is echter nu al 2 dagen voorbijgereden zonder het pakket af te leveren. Dit kost ons 2000€ per dag, ik verwacht dan ook dat jullie dit zullen vergoeden.IS DIT UPS SERVICE?????????????
Op 03 november werd er in Brussel een voor mij bestemd pakket afgegeven in een UPS accesspoint. Aangezien ik na meer dan twee weken nog niets had ontvangen contacteerde ik de verzender van het pakje. Hij bezorgde me kopie van het afgiftebewijs. Bij het ingeven van de trackingcode op de UPS site kreeg ik een foutmelding omdat de code niet herkend werd. Ik deed daarom op 20/11 een e-mail aan de klantendienst van UPS met de uitleg en de vraag naar het voor mij bestemde pakje. Ofschoon de website belooft om binnen de dag te antwoorden, kwam de respons pas op 23/11. Er werd mij bevestigd dat het trackingnummer onvolledig of onjuist was en men vroeg me om bijkomende gegevens. Ik heb deze per kerende bezorgd en UPS laat mij op 24/11 weten dat ze de zaak laten onderzoeken en dat men mij zal contacteren. Nadat ik na meer dan een week nog steeds niets had vernomen, stuurde ik op 05/12 een nieuwe e-mail naar de klantendienst. Op 7 december antwoord UPS dan dat mijn dossier waarschijnlijk per ongeluk werd afgesloten, maar dat men mijn probleem opnieuw zal onderzoeken en dat de onderzoekers mij zullen contacteren…. Tot op vandaag 13/12/17 heb ik nog steeds geen idee wat er met het voor mij bestemde pakje gebeurde… een vraag aan UPS om mij per kerende te laten weten hoe men dit gaat regelen werd nog niet beantwoord. Los van de mogelijkheid dat er fouten werden gemaakt in het UPS Accesspoint, ben ik van oordeel dat de klantendienst van UPS slecht functioneerd en er niet in slaacht en op zich zelf eenvoudige zaak af te handelen.
Waardeloze service
Tegen PC praten
Doorschakelen en nr nog eens zeggen.
Aangeven dat pakket niet toegekomen is omdat ik verhuist ben.
Wat niet is afleveradres idem.
Chauffeurs die mogelijk niet kunnen lezen.
Customer service beloofd maar kan niets waarmaken