Facebook – van universiteit tot internationaal
Facebook, een gratis, online sociaalnetwerksite dat op 4 februari 2004 is opgericht. Het hoofdkantoor van Facebook staat in Menlo Park in Californië in de Verenigde Staten. Medeoprichter en directeur Mark Zuckerberg heeft het netwerk in eerste instantie opgericht voor studenten aan het Harvard College. Dit werd later uitgebreid naar alle studenten aan de gehele Harvard Universiteit en uiteindelijk studenten van alle universiteiten. In februari 2006 werd Facebook geheel toegankelijk voor personen van 13 jaar en ouder. Rond 2007 werd de waarde van Facebook geschat op 15 miljard dollar en in 2010 zette het de toen pas 26-jarige Mark Zuckerburg op de 35e plaats van de Forbeslijst van rijkste mensen ter wereld. Sinds 2007 blijft het aantal actieve gebruikers op de netwerksite groeien. In juni 2014 had het maar liefst 1,32 miljard actieve gebruikers. De Facebook klantendienst werkt er hard aan om al de vragen van deze actieve gebruikers op te vangen. Er werken 8348 medewerkers bij Facebook en het is beschikbaar in 153 talen.
Een sociaal netwerk voor iedereen
Iedereen kan gebruik maken van Facebook door zich te registreren op de website. Binnen enkele minuten is het al mogelijk om een profiel aan te maken, vrienden toe te voegen, foto’s en berichten te posten en video’s te delen. Ook is het mogelijk om lid te worden van groepen die dezelfde interesses hebben en organisaties waarvan ze graag op de hoogte blijven. Om een profiel herkenbaar te maken, kan de gebruiker een persoonlijke foto plaatsen in het profiel die met een afmeting van 160 pixels wordt weergegeven. Op de tijdlijn van de gebruiker staat een chronologisch overzicht van berichten en foto’s die zijn geplaatst. Gebruikers kunnen reacties plaatsen onder deze foto’s en berichten en op ‘Vind ik leuk klikken’. De Facebook klantendienst kan ook updates en hulp bieden via het sociale netwerk, zodat gebruikers die de Facebook-pagina van Facebook leuk vinden, altijd op de hoogte blijven.
Facebook klantendienst
Zoals bij vele social netwerk websites, is het niet mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de Facebook klantendienst. Ook is er geen live chat beschikbaar. Op de hulppagina’s worden verschillende problemen en vragen beantwoord, zoals inlog- en wachtwoordproblemen, berichten en verbindingsproblemen. De gebruiker kan een kwestie of post rapporteren op de hulppagina’s die onderverdeeld zijn in verschillende onderwerpen. In de sectie van veelgestelde vragen kan de gebruiker zelf op zoek gaan naar de antwoorden.
Hulppagina
Zorgen die een klant kan hebben over de online privacy of Facebook, worden opgelost op de hulppagina’s die speciaal zijn ontwikkeld door de Facebook klantendienst. Vanwege deze uitstekende hulp, heeft het bedrijf in 12 jaar tijd het vertrouwen verdiend van miljoenen personen ter wereld.
3 gedachten over “Facebook Klantendienst”
I am blocked for no reason onbkock me direct
Iknkan geen berichten meer delen wat moet ik doen
Hallo,
Sinds vandaag raak ik niet meer op mijn instagram profiel. Ik ben altijd aangelogd via de app. Om 1 of andere reden moest ik opnieuw aanmelden maar ik ben helaas mijn passwoord vergeten. Ik probeer al de hele avond om dit in orde te krijgen maar zonder succes. Zowel via laptop als via app, kom ik er niet uit. Heb wel 20x de voorgeschreven procedure gevolgd. Jammer want ik heb destijds al een 2de account aangemaakt mits ik het toen ook niet in orde kreeg met het passwoord. Kan u mij ajb verder helpen? Alvast bedankt. Linsey Tyssens