FREE TV
Oorspronkelijk was Free TV opgericht als Federation of Commercial Television Stations (FACTS) in 1960. Free TV handelt als een publiek orgaan dat over een uitgebreid aantal kwesties kan discussiƫren. Het representateert bijna iedere organisatie in zijn sector. Het wordt overzien door een groep van directeuren die zelf ook andere ledengroepen representateren zoals seven network, the nine networks, network ten, prime television en Imparja television. Het bestuur wordt ondersteund door vele commissies die aanbevelingen en adviezen formuleren over het beleid, engineeringsvraagstukken, technische kwesties, regelgeving en andere marketingsgebieden die van invloed zijn op de industrie, in samenwerking met de Free TV Klantendienst.
Gratis Free TV advies
Advies over reclames (Commercials Advice ofwel CAD) door Free TV biedt een uitgebreide service van informatieve diensten aan agentschappen, adverteerders en productiehuizen die gerelateerd zijn aan televisiereclamesprovides. Voordat ze worden uitgezonden, moeten reclameās eerst geclassificeerd worden. CAD is echter niet verantwoordelijk voor juridisch advies. Iedere adverteerder of zijn agentschap is er verantwoordelijk voor dat de advertenties voldoen aan de wetten en andere wettelijke regelgeving. Informatie over verschillende onderwerpen kan gevonden worden op de website en de Free TV Klantendienst kan verder helpen en adviseren.
Contacteer Free TV
Voor informatie of algemene ondersteuning, is het mogelijk om schriftelijk contact op te nemen met de Free TV Klantendienst op: Free TV Australia, 11 Avenue Road, Mosman NSW 2088. Het is ook mogelijk om hen telefonisch te contacteren op het nummer (02) 8968 7100. Neemt de klant liever contact op via fax, dan kan het op het nummer (02) 9969 3520. Om contact op te nemen met de Free TV Klantendienst per e-mail, kan de klant dit sturen naar contact@freetv.com.au. Voor contact over advertenties, neemt de klant telefonisch contact op via het nummer (02) 8968 7200 of per fax op (02) 9969 8147. De status van een aanmelding kan bekeken worden via de zoekfunctie van CAD Database.
Klacht aan de Free TV Klantendienst
Heeft een klant klachten die zij aan de Free TV Klantendienst willen doorgeven, kan het systeem Electronic Lodgement hierbij helpen. Dit valt onder de Commercial Television Industry Code of Practice. Eerlijkheid, respect voor privacy, nauwkeurigheid, classificatie en de plaatsing van advertenties kunnen onder deze klachten vallen. Zodra een klacht is ingevoerd, stuurt Free TV dit door naar de betreffende zender. Zij reageren hier direct op. Als er problemen zijn over het insturen van een klacht aan Free TV, dan kan dit direct gestuurd worden naar het bovengenoemde adres.